2n ESO Visita al Castell Templer de Gardeny

Els alumnes de 2n d'ESO de l'escola Santa Anna han visitat aquests dies el Castell Templer de Gardeny, per tal de conèixer la història d'aquest monument de la ciutat. Quan a la primavera de l'any 1149, el comte de Barcelona Ramon Berenguer IV iniciava el setge de la ciutat musulmana de Lleida des del mateix turó de Gardeny, comptava amb la col·laboració de la milícia Templera, que hi contribuí amb l'enviament d'efectius militars. Un cop conquerida la ciutat, i en agraïment a la seva participació, el mateix comte lliurava a la milícia diversos béns entre els quals s'inclouria el mateix turó de Gardeny.

Avui, després de més de 800 anys, podem descobrir com era la casa Templera de Gardeny. Podem conèixer i reviure els ideals de l'Orde del Temple, i com vivia la milícia monacal.

Amb aquest nou Centre, Turisme de Lleida posa a l'abast de lleidatans i visitants un bocí de la història de la ciutat de forma didàctica i accessible. Panells, audiovisuals i elements explicatius recreen la vida d'aquesta orde religiosa i militar.