CdA 2n ESO a Ripoll
El romànic de Ripoll és el tema central d'aquest Crèdit de Síntesi de 2n d'ESO i estem gaudint molt, envoltats d'art enmig d'una natura que ens ha rebut blanca de neu.
Les activitats relacionades amb el Romànic ens han traslladat al passat . Ens han explicat com es construïen les esglésies amb pedres que encara perduren avui. Aquest taller d'arquitectura ha estat força interessant també perquè està relacionat amb el que hem fet a classe de Physics.
Ahir vam visitar el monestir de Ripoll i vam aprendre moltíssim sobre l'art romànic i el seu simbolisme, la vida monacal i la relació d’aquest indret, Ripoll, amb els orígens de Catalunya.
L'activitat que ens ha agradat també molt a tots, és la del "scriptorium". Ha consistit en visitar el "scriptorium" de Ripoll, que recrea el "scriptorium" d'un monestir amb les eines necessàries per copiar els llibres com a l'Edat Mitjana. I per una estona, nosaltres hem pogut desenvolupar l'ofici de copista amb tinta i plomes diferents.
I, finalment, ja que estem en un entorn natural de muntanya, hem fet un taller de coneixement de rastres i petjades d'animals.
A part de totes aquestes activitats, de les quals hem après molt, el temps que estem passant amb els companys i professors ens està servint per gaudir de la convivència compartint també les estones del menjador i de lleure.